مزایای کش های ارتودنسی چیست؟

کش ارتودنسی چیست؟
باندینگ ارتودنسی نوع خاصی از باند است که در طول فرآیند ارتودنسی برای رفع مشکلاتی مانند مال اکلوژن یا همپوشانی فک ها استفاده می شود. بریس های ارتودنسی به تنهایی نمی توانند مال اکلوژن هایی مانند اوربایت، کراس بایت، آندربایت، اپن بایت و غیره را اصلاح کنند. و زمان زیادی می برد. در چنین مواقعی برای کاهش زمان مورد نیاز، دندانپزشکان علاوه بر اسپلینت ارتودنسی از وسایل ارتودنسی نیز استفاده می کنند.

مزایای کش های ارتودنسی چیست؟

بریس های ارتودنسی عموماً برای تسریع روند تشکیل دندان استفاده می شوند. بسیاری از دندانپزشکان در برخی از مراحل ارتودنسی از این دستگاه استفاده می کنند. نام دیگر این محصول الاستیک است و همراه با بریس ها و سیم های ارتودنسی استفاده می شود. نوار ارتودنسی که بین بریس ها قرار می گیرد، به دندان های فک بالا و پایین فشار وارد می کند و موقعیت آنها را اصلاح می کند.

انواع کش های ارتودنسی
دو نوع کش ارتودنسی از نظر کاربرد وجود دارد که هر کدام از این دو نوع الاستیک برای مصارف خاصی استفاده می شود.

باند ارتودنسی O-Ring: این سبک از باند ارتودنسی در اطراف هر براکت قرار می گیرد و برای نگه داشتن سیم ها در شیار براکت استفاده می شود. رنگ بندی باندهای ارتودنسی در این مدل نیز توجه افراد به خصوص کودکان را به خود جلب می کرد. O-ring ارتودنسی به عنوان نگه دارنده سیم ارتودنسی داخل براکت شناخته می شود. لیگاتور الاستیک (باند ارتودنسی) کوچک است و برای هر براکت جداگانه استفاده می شود.
باند ارتودنسی: این نوع باند ارتودنسی کمی بزرگتر از باند ارتودنسی O-ring است. از این مدل براکت ارتودنسی برای اعمال فشار به فک جهت اصلاح بایت استفاده می شود. ارتودنسی لاستیکی را می توان در رنگ های مختلف تولید و استفاده کرد.
پس از آگاهی نسبی از اسپلینت های ارتودنسی و نحوه عملکرد این ابزار در دوره درمان ارتودنسی دندان، دلایل رایج استفاده از اسپلینت های ارتودنسی را بیان می کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *