چگونه شیرآلات خوب بخریم؟

چگونه شیرآلات خوب بخریم؟

برای خرید بهترین شیرآلات به موارد زیر توجه کنید:

به مارک شیرآلات بهداشتی توجه کنید

اولین توصیه ای که باید قبل از انتخاب این محصولات در نظر بگیرید این است که یک برند خوب را در نظر بگیرید. اگر از قبل برندهای خوب ایرانی و خارجی را می شناسید، قطعا در خرید سردرگم نخواهید شد. با این حال، ممکن است به تبلیغات فروشنده اعتماد نکنید و بخواهید انتخاب خود را انجام دهید.

شیرآلات مارک خارجی هم در بازار کم است و قیمت آن بسیار بالاست. تولیدکنندگان ایرانی در سال های اخیر رشد قابل توجهی در بهبود کیفیت شیرآلات خود داشته اند. از بهترین برندهای شیرآلات در ایران می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– شیرهای KWC
– شیرآلات آشپزخانه برند قهرمان
شیرآلات برند راسان
شیرهای برند شودر
– دریچه های برند درخشان
– دریچه های کسری
– شیرهای کلر

از این محصولات باید به شیرآلات KWC به عنوان بهترین های موجود در بازار اشاره کرد. KWC یک شرکت سوئیسی است که محصولات خود را در بسیاری از کشورهای جهان تولید می کند. ایران یکی از این کشورها و نماینده رسمی KWC در خاورمیانه است.

به جنس بدنه شیر دقت کنید

پس از انتخاب برند مورد نظر، توجه به جنس بدنه محصول نیز خالی از لطف نیست. مهمترین آلیاژی که برای ساخت شیرآلات استفاده می شود برنج است. البته کمی روی و سرب هم استفاده می شود. میزان سرب مصرفی در ساخت محصولات نباید از 2.5 درصد تجاوز کند. در این صورت برای سلامتی شما مضر است. به علاوه 60 درصد آلیاژ بدنه شیر باید از مس ساخته شود.

برخی از تولیدکنندگان برای کاهش هزینه های تولید از سربار استفاده می کنند. هنگام خرید شیرآلات، حتما از فروشنده در مورد مواد و آلیاژ استفاده شده در محصول سوال کنید. میزان ترکیب دریچه نیز بر کیفیت بدنه آنها تأثیر می گذارد.

اگر می خواهید از شیر آب در حمام و توالت استفاده کنید، محصولات فولادی ضد زنگ مناسب تر هستند. اما قیمت این شیرها نسبت به انواع برنجی بیشتر است.

حتما محصول را بپوشانید و بپوشانید

راهنمای خرید شیرآلات

یکی دیگر از معیارهای مهم در خرید شیرآلات، توجه به بدنه محصول است. آلیاژهای به کار رفته در این محصولات در نهایت در برابر رطوبت و آب کدر شده و زیبایی خود را از دست می دهند. برای اینکه آلیاژ شیر بهداشتی ضد رطوبت باشد، با موادی مانند کروم، نیکل، نیکل روشن، برنز جلا، فولاد سفید، سیاه و فولاد ضد زنگ پوشش داده می شود. همچنین برای زیباتر شدن آن پولیش و جلا داده می شود.

اگر ضخامت لعاب و پوشش شیرها از 20 میکرون بیشتر نباشد، خیلی سریع پوسته می شوند. آبکاری نیکل بسیار بادوام و بهتر از آبکاری کروم است. شیرآلات بهداشتی جدیدی که به روش PVD آبکاری شده اند نیز در بازار ظاهر شده اند. این محصولات با استفاده از فناوری الکترواستاتیک تولید می شوند.

مشخصات فنی شیرها را رعایت کنید

اجزای مورد استفاده در ساخت شیرها باید دارای استانداردهای مشخص شده باشند. قطعات داخلی محصول شامل اورینگ، واشر، پیچ، شیر، شیلنگ و کارتریج می باشد. ممکن است بتوانید یک شیر آلیاژی با پوشش خوب بخرید، اما قطعات داخلی استانداردهای لازم را ندارند. در این صورت محصول خریداری شده خیلی سریع آسیب دیده و قطعات داخلی آن باید تعویض شود.

نوع کارتریج مورد استفاده برای شیرها به طور قابل توجهی بر عملکرد آن تأثیر می گذارد. اگر این قطعه از سرامیک باشد مشکل تراکم به صفر می رسد. بقیه باید 35 یا 40 میلی متر باشد. البته اگر فشار آب در ساختمان کم است، همیشه شیرهایی با کارتریج بزرگتر خریداری کنید.

به رنگ و طرح شیرآلات دقت کنید

متأسفانه، این دیدگاه اغلب وقتی زمان شروع یک پروژه فرا می رسد، ما را گیج می کند. اما آنچه قبلا گفته شد در اولویت انتخاب محصول قرار دارد. در نهایت باید زیبایی و ظاهر شیرآلات را در نظر بگیرید. در این صورت به رنگ کلی دکوراسیون دقت کنید و فلپ ها را با توجه به رنگ آنها وزن کنید.

به عنوان مثال، کت و لعاب شیر ممکن است استیل مات، سفید یا سیاه باشد. اگر سایر ظروف مورد استفاده در آشپزخانه هم همینطور هستند، می توانید شیری را با این رنگ ها انتخاب کنید. البته رنگ های دیگری مانند طلایی صورتی، زیتونی، سبز، مسی و برنزی نیز در بازار موجود است که بهتر و زیباتر را انتخاب کنید.

صرفه جویی در مصرف آب

راهنمای خرید شیرآلات

آیا می دانستید که نوع شیرآلاتی که برای ساختمان خود می خرید تاثیر زیادی در مصرف آب دارد؟ امروزه تولیدکنندگان مطرح دنیا محصولات خود را طوری طراحی می کنند که مصرف آب را به حداقل برسانند. دوش، حمام، شیرآلات و حتی شیلنگ بر مصرف آب تأثیر می گذارد. ادعا می شود که هواکش مخلوط کن اگر به درستی طراحی شود می تواند تا 90 درصد در مصرف آب صرفه جویی کند. با کاهش مقدار آب خروجی اما افزایش فشار آب.

نصب آسان شیرآلات بهداشتی

اگرچه لوله کشی توسط لوله کش انجام می شود، گاهی اوقات پیچ یا آچار لازم است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *