ارزدیجیتال چیست؟ رمز ارز

دنیای امروز روش های سرمایه گذاری زیادی را پیش روی ما قرار داده است اما یکی از پر رنگ ترین روش ها برای سرمایه گذاری خرید و فروش ارزهای دیجیتال است که دنیای جدیدی از سرمایه گذاری را پیش روی ما قرار داده است.

این روش سرمایه گذاری نیز مانند روش های دیگر سرمایه گذاری نیاز به آموزش و دقت بالایی دارد تا ریسک سرمایه گذاری شما کمتر شود. در این مقاله هر آنچه که باید درباره ارزهای دیجیتال بدانید را شرح داده ایم

ارز دیجیتال چیست؟
ارز دیجیتال پول مجازی، رمزنگاری‌شده، غیرمتمرکز و مبتنی بر فناوری بلاک چین است. ارز دیجیتال تنها در شکل دیجیتالی موجود است و معادل فیزیکی در دنیای واقعی ندارد. با این وجود تمام ویژگی‌های پول‌های فیزیکی را دارا است و میتواند خرید و فروش شود و با آن تراکنش های مالی انجام داد. شما میتوانید ارز دیجیتال را به مثابه یک پس انداز و سپرده بانکی در نظر بگیرید.

ارزدیجیتال چیست؟ (رمز ارز)

ساده ترین تعریف آموزش ارزدیجیتال برای افراد مبتدی می توانیم بگوییم یک پول مجازی است که در اینترنت وجود دارد که بر بستر بلاک چین است. ارز دیجیتال رمز نگاری شده و غیر متمرکز است رمز ارز نام دیگرارز دیجیتال است، معروف ترین رمز ارز بیت کوین است.

تعداد ارز های دیجیتال هر روز روبه افزایش است در حال حاضر بیش از 5000 ارز دیجیتال وجود دارد به غیر از بیت کوین، اتریوم سولانا تتر دوج کوین شیبا از دیگر ارز های معروف هستند.

بلاک چین چیست (Blockchain)؟

بلاک چین به معنای زنجیره ای از بلاک ها است اطلاعات میان اعضای شبکه به اشتراک گذاشته می شود تا امکان دستکاری و هک به حداقل برسد.

داده‌های بلاک چین در یک کامپیوتر یا سرور خاص ذخیره نمی‌شوند هر کامپیوتری که به شبکه متصل می‌شود و یک کپی از بلاک چین را دریافت می‌کند، نود (Node) می‌گویند.ه

بیت کوین چیست چگونه استخراج می شود ؟

بیت کوین معروف ترین ارز دیجیتال است در سال 2009 توسط فرد یا گروهی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو بر روی بلاک چین راه اندازی شد.بیت کوین یک برنامه متن باز است یعنی شبکه بیت کوین هیچ مالکی ندارد و همه می توانند استخراج انجام دهند. یک ویژگی دیگر بیت کوین تعداد کوین های آن محدود است.

بین کوین بر کل بازار اثر می گذارد و پیشتار ارز های دیجیتال است به صورتی که با کاهش معاملات یا تغییر قیمت بین کوین این اثر بر بیشتر ارزهای دیجیتال قابل مشاهده است.

استخراج یا ماینینگ ارز دیجیتال با استفاده از رایانه های مجهز انجام می شود در این مسیر عبارتی به نام هَش وجود دارد که بلوک را به بلوک قبلی وصل می کند.

دوره آموزش رمز ارز دیجیتال برای چه کسانی مناسب است؟

یادگیری ارز دیجیتال برای همۀ افراد ضروری نیست. متقاضیانی که شرایط زیر را دارند می‌توانند در دوره های آموزشی بلاکچین و بیت کوین شرکت کنند مکنب خونه

  •  کسانی که علاقه مند به کسب درآمد دلاری هستند.
  • افراد فعال در ارزهای دیجیتال که خواستار افزایش دانش خود در این حوزه دارند.
  •  افرادی که هیچ گونه پیش زمینه‌ای از ارزهای دیجیتال ندارند.
  • علاقمندانی که مطالعات پراکنده‌ای دارند اما هنوز ماهیت دقیق این حوزه را نمی‌شناسند.
  •  افرادی که می‌خواهند وارد عرصه معامله گری و تحلیل تکنیکال شوند.
  •  کسانی که تصمیم دارند اصول تحلیل را فرا بگیرند.
  •   افرادی که با تحلیل تکنیکال آشنا هستند اما با چارت خوانی آشنایی ندارند.
  •   کسانی که قصد ورود به حوزۀ ماینینگ یا استخراج ارز را دارند.
  •   مدیرانی که تمایل دارند در شرکت خود دپارتمان ارزهای دیجیتال ایجاد کنند.

 

کمی با مفهوم ارز دیجیتال نیز آشنا شوید. ارز دیجیتال(Cryptocurrency) که معادل آن در زبان فارسی رمزارز نام دارد، در واقع نوع خاصی از پول دیجیتالی است که بر پایه اصول رمزنگاری شده طراحی شده است. مهم‌ترین ویژگی رمزارزها، غیرمتمرکز بودن آن‌ها است که این موضوع بیانگر این است که هیچ ارگان یا موسسه‌ای نمی‌تواند آن‌ها را کنترل کند. همچنین بهتر است بدانید که ارزهای دیجیتال در بستر محیطی به نام بلاک چین فعالیت می‌کنند که به کمک آن دیگر نیازی به واسطه برای ایجاد حساب‌های مالی نیست. در این نوشتار سعی داریم که آموزش رایگان ارز دیجیتال را به طور کامل و گام به گام در اختیار شما عزیزان بگذاریم، پس با ما همراه باشید.فاموریان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *