مه پاش گلخانه : تامین رطوبت گلخانه با استفاده از مه پاش نازلی ایتالیایی

مه پاش گلخانه

و این امکان را ایجاد می کند که دمای فضا را بدون افزایش قابل توجه رطوبت، تا 22 درجه کاهش دهد. یکی از دستگاه های مهم که در این زمینه استفاده می شود دستگاه مه پاش گلخانه است که به دستگاه رطوبت ساز نیز معروف است. آب تحت فشار از طریق لوله ها وارد نازل های بسیار کوچک شده و از آن جا خارج می شود و تشکیل ذرات کوچک آب و یا اصطلاحا تبدیل به مه می شود. که در این حالت نازل مه پاش به علت خروج آب به منطقه ی کم فشار ذرات را به صورت پودری شکل شبیه به مه خارج می کند. 5. کاهش بوی بد محیط و خوشبو کردن محیط (در هیات و مساجد برای گلاب پاشی مورد استفاده قرار می گیرد). و در نهایت سبب کم شدن گرمای هوا و خنک شدن محیط می شود. مه پاش پرورش قارچ با استفاده از نازل، آب را پودر کرده و در فضا پراکنده میکند.

در نتیجه تا حد زیادی از احتمال مسدود شدن سوراخهای نازلها در اثر تجمع املاح آب خود به خود جلوگیری میکند. اصفهان پلاست، بزرگترین تولیدی اتصالات و تجهیزات آبیاری مختلف است که با کیفیتترین محصولات ایرانی را تولید و عرضه میکند. هر کدام از خروجی ها با توجه به فشار آب میتوانند شعاعی بین ۷۰ تا ۱۰۰ سانتی متر را پوشش دهند. فیلتر های مورد استفاده در سیستم مه پاش گلخانه ای از دو نوع پلی فسفات و نمدی می باشند. قبل از به روی کار آمدن تکنولوژی سیستم رطوبت ساز ، خنک کردن و سرمایش کارگاه ها ، کارخانه ها در صنعت به ویژه صنایعی که فرایند آن ها در معرض هوای آزاد بود ، با سیستم های سرمایش مرسوم و قدیمی ممکن نبود. نازل های مه پاش به دلیل دارا بودن منافذ بسیار ریز و کمتر از یک میلی متر درسیستم های مه پاش باعث می شود آب خروجی به صورت مه خارج شده، و بستر راخیس نکند، زیرا وجود آب روی خاک و گیاهان مانع ایجاد میعان می شود.

نازل مه پاش که از جنس استیل یا برنج می­باشد و برای پودر ساختن آب کاربرد دارد. آب روی سطح گیاه یا کف نمی نشیند، زیرا این قطرات بسیار ریز هستند و قبل از رسیدن به کف تبخیر می شوند. امروزه بسیاری از شرکت های داخلی و خارجی به دنبال طراحی یکی از بهترین و بی نظیرترین انواع مهپاش ها هستند که شما می توانید لوازم مه پاش بهترین و باکیفیت ترین انواع این محصولات را به راحتی از همین وب سایت پیش روی خود مورد مشاهده قرار دهید. برای ثبت سفارش میتوانید با مجموعه ما ارتباط گرفته و بهترین اتصال نر پیچی پلی اتیلن را در تعداد مد نظر خود سفارش دهید. در این فرآیند ذرات پودری شکل آب رطوبت هوا را گرفته و خود تبخیر شده و باعث خنک سازی می شود. زیرا قطراتی که به این اندازه ریز گردند مدت نسبتأ طولانی درهوا معلق بوده، و در مدتی که در هوا معلقند با جذب حرارت محیط تبخیر می شوند. هر چقدر هوا خشک تر باشد ، آب راحت تر می تواند تبخیر شود و تاثیر سرمایش بیشتر نمایان می شود. یک سیستم مه ساز فشار بالا بیشترین حد سرمایش را ایجاد می کند ( حتی در نواحی نسبتا مرطوب ) بدون اینکه خیس شوید.

قلب یک سیستم سرمایش مه ساز پمپ آن است و اگر به صورت مناسبی از آن نگهداری شود می توان چندین سال از آن استفاده کرد. آب با فشار از سوراخهای نازل به حالت ذرات ریز و مه مانند در فضا از بالا پراکنده میشوند. زمانی که پمپ مه پاش خاموش است، مانع از چکه کردن آب و خروج آن از نازل می شود. همانطور که در بخش قبلی مقاله اشاره شد، نازل این مه پاش از جنس استیل است و قابل شست و شو میباشد. دسترسی به رطوبت مورد نیاز به نوع نازل، مکان قرار گیری نازل، فاصله نازل ها از هم و فشار آب گلخانه بستگی دارد. برای حفاظت سیستم مه پاش و همچنین برای کنترل بر عملکرد سیستم از تابلو برق استفاده می شود. در سیستم مه پاش آب به صورت قطرات خیلی ریز تشکیل می شود. این مجموعه مه پاش دارای 8 نازل می باشد که در فواصل قابل تعیینی در بین شیلنگ آن جای خواهند گرفت. 130 بار قابلیت استفاده تا 80 عدد نازل 300 میکرون را دارد. این نوع محصول با فشار آب شیرهای معمولی کار می کنند و دارای 8 عدد نازل می باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *